søndag 28. oktober 2012

Bestillingsstrikk

Jeg tar helst ikke på meg strikkeoppdrag, for jeg har så mye annet jeg egentlig vil strikke til meg selv og de rundt meg. Men så er jeg litt snill og flink pike også, og da er det noen ganger vanskelig å si nei. Så nå har jeg sagt ja til å strikke en haug med sokker til en kurv til hytta til en jeg ikke engang kjenner.

Og jeg som hater å strikke sokker! Når man endelig er ferdig med en sokk, må man jammen begynne på nytt! Vel, vel. Jeg er i alle fall i gang.



Jeg har valgt tykt garn og tykke pinner for å komme i gang, og til nå er jeg ferdig med tre par sokker. De sennepsgule og lilla er fra Drops, og de blå er litt sånn veien-blir-til-mens-du-går-sokker. Det gikk bra, det og.

Det er søndag, jeg er hjemme alene og fritiden skal jeg bruke til strikkekos. Jeg får hive meg rundt og finne flere oppskrifter. Tips til raske og lettstrikkede sokker tas imot med stor takk!!

7 kommentarer:

Stine sa...

Digget de sennepsgule :) Lykketil med sokke strikkingen!

Unknown sa...

Kjenner så godt igjen følelser rundt bestillingestrikking :-)
Sokkene blir fine !!

Berit sa...

Ha, ha det var kjent, jeg er heller ikke glad i å strikke sokker. To like er kjedelig, men disse var kjempefine da ;))

LisaM sa...

Imponert over at du gidder!
Men fine sokker altså☺

Guri sa...

Det gir jo en godfølelse å være snill jente imellom også da! Fine sokker alle sammen, synes jeg!

Penelene sa...

Oi, nå ble jeg nesten litt gretten på dine vegne. Jeg har endelig lært meg å si nei til å strikke til andre. Jeg må strikke etter lystprinsippet. Og strikke sokker til andre, da gitt - nei og nei for en kjedelig jobb....
Du er rett og slett kjempesnill. Håper nå mottager vet å sette pris på jobben :)

Janes hobbykrok sa...

Hi hi, flink pike du. Søte sokker også. Det meste tar jo tid, men morro også. Sees