lørdag 12. april 2014

Slow motion

Hvorfor er det sånn at det går SÅ innmari sent å strikke enkelte plagg? Mens med andre bare raser det av gårde?

Genseren jeg strikker nå går i slow motion. Den er i str. 4 år, så jeg trodde jeg skulle vært ferdig for lengst. Jeg skylder litt på at det er bomull. I alle fall en bomull-ull-blanding, og det glir ikke like godt på pinnene. Det er i alle fall en unnskyldning, enten den holder mål eller ikke.


Nå som kyllinger og egg preger facebook og blogger og nettet for øvrig, ser jeg at andre strikkeglade finner fram påskegarn og påskestrikketøy for anledningen. Jeg lar meg lett inspirere og tror jeg må ta en pause fra stripestrikk. Min påskestrikk blir Drømmebolero, som jeg har kjøpt inn garn til tidligere. Nå ligger de bare og roper på meg, de duse, myke nøstene.


I går ramlet jeg borti et posesalg på bøker, og med noen fridager rett rundt hjørnet passer jo det perfekt! Det ble litt av hvert - ukjente titler for meg alt sammen. Jeg kunne sikkert rasket med meg flere bøker, men med bare 150 kroner for alle disse, tror jeg at jeg skal klare meg.

Noen som har lest disse og kan gi innspill?


Grunnen til at jeg handlet i det hele tatt var en håndarbeidsbok (selvfølgelig), som jeg fikk så lyst på. Den var i utgangspunktet satt ned fra 249 kroner til 149 kroner, så om de andre bøkene er elendige, er jeg fornøyd likevel. Veldig søt bok!


Så: Fjell, by, innland eller utland - med eller uten strikkings - god påske alle sammen!

7 kommentarer:

Line Kristine sa...

Neimen om jeg vet hvorfor det er sånn. Men jeg kjenner meg absolutt igjen. Noen prosjekter tar bare veldig lang tid uansett, rett og slett. Kos deg med bolero-strikkingen innimellom, du. Ser for meg at den blir supermyk! :)

Elisabeth sa...

Fargene og garnet til drømmeboleroen ser veldig fristende ut! Regner med at det er noen godbiter blant bøkene. Kos deg i påska :)

Siddis back home sa...

Åja, noe tar lang tid, strikker på et slikt nå…. nydelig den boleroen du skal strikke! Kos deg med strikk og bøker og ha en fantastisk påske!

LisaM sa...

Noen prosjekter tar bare myyye lengre tid, sånn er det bare.....dessverre....;)
Men blir spennende å se den ferdig. Liker fargene!:)

Boleroen blir nok nydelig! Deilige farger♥

Riktig god påske til deg også!

Anne Marie sa...

Ikke rart om du lar deg friste til å begynne på boleroen, fargene er helt nydelige.

Jeg har ikke lest noen av de poesibøkene, men lar meg inspirere til å låne de på biblioteket neste gang. Takk!

Gos påske!

Kirsti sa...

Det er rart hvordan noen prosjekter blir utrolig tunge å fullføre. Herlige nøster du har kjøpt til bolero! God påske:)

Hanne sa...

Så stilige farger på genseren. Kjenner igjen det der at noen prosjekter er tyngre å få ferdige enn andre, men plutselig så er man i mål. Heier på deg.