torsdag 1. mai 2014

Stripestrikk i boks

Påskestrikken er unnagjort for lengst (mangler bare knapper som er i rest og forsinket fra Marte Helgetun før den kan blogges), og endelig er jeg ferdig med stripestrikken også.


Jeg strikker vanligvis inn trådene etterhvert, men her ble alt litt forskjøvet i stripene, så jeg valgte å sy inn alle endene til slutt. For en jobb! Trådfestingen tok omtrent like lang tid som å strikke hele genseren...


Effekten mellom stripene (de rosa "stjernene") er fin og gjør stripene mye mer spennende, synes jeg. De var litt knotete å få til, men resultatet ble bra!

Og så noterer jeg at jeg liker rundfelling bedre og bedre.



Mønsteret er fra Gjestal, tror jeg? Jeg fant det i bladet Allers Herlig strikk fra mars 2014.

Jeg har brukt Sandnes Mini Duett og strikket på pinne nr. 3. Jeg har ikke helt kontroll på regnskapet, men jeg tror at jeg brukte litt mer enn ett nøste i gult og oppunder ett nøste i de andre fargene. Størrelsen er 4 år.

Jeg får ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om garnet. Det var for så vidt godt å strikke av, men jeg synes at det allerede etter første vask har blitt litt blassere i fargen og virker litt loete/slitt i overflaten. Hmm... Jeg har et nytt prosjekt i tankene med samme garn, så jeg tar sjansen og tester det ut en gang til.

Snuppa er fornøyd med den nye genseren sin, og det er det aller viktigste.


7 kommentarer:

Berit sa...

Det var en herlig genser og en nydelig modell :)

Guri sa...

Fin genser og nydelig frøken som ser veldig fornøyd ut :)

Hanne sa...

Genseren ble kjempe flott. Skjønner godt at jenta di er fornøyd. Tommelen opp for mye farger. Har sansen for mye farger til barn.

LisaM sa...

Skjønner snuppa godt jeg, for en herlig genser!!:)Skikkelige vårfarger:)
Føler med deg ang. trådfestingen, det er sååå kjedelig!!

wigdis sa...

Nydelig genser på ei veldig søt jente :)

Elisabeth sa...

Herlige farger i genseren, og så blid en snuppe :)

Kirsti sa...

Så herlig stripestrikk! Flotte farger og nydelig jente!